BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, May 15, 2010

Penang Penang Penang . سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي

aku memohon kekuatan untuk hidup
di tempat baru ini.

aduhai, akhirnya sampai jugak aku kat penang. kawan xda , transport xda , tempat lepak xda .
skg ni aku hidup sebagai pekebun kat kampung .

ini lah my new routine .

bangun pagi pergi anta adik ke sekolah. pastu balik umah kg g sapu daun2 kering , then g bakar kat bkg umah .

bila dah siap semua tu , g naik atas meng online pulak . bila dah xda keje dah , tido la kejap samapai tengah hari .

tengah hari pulak g amek adik2 dari sekolah , lepas tu , jadi la aku sebagai seorang babysitter
kat umah nie . hingga lah ke petang .

petang pulak . mcm biasa pergi sapu daun2 kering agi . tak banyak pulak daun kering kat sini kan . pagi dah sapu , petang pon wat2 rajin nak sapu . (chuckle) . lepas je siap wat kijew tu , aku melayan pulak adik2 aku neh main badminton . maklum lah masing2 tengah semangat piala thomas ngn uber . kira aku ni mcm misbun lah , dok tolong train diorang main badminton .

malam pulak . lepas maghrib sume g la lepak kat bawah tgk buletin utama ngn family . lepas je tgk brite , kadang2 kene ganti towk aku neh tgk2 kan budak2 neh ngaji . adeh la lotih la . nasib diorang da pandai . so aku tgk2 kan aje mana yg salah . paling aku tunggu2 adalah dinner time . fuh sumpah lepas rindu aku nak makan masakan emak . boleh pulak emak , maksu dengan towk wat kari ikan pari ngn sambal blacan . pergh memang menggemokkan badan aku ddok sini cuti sem . hihi .

tengah malam pulak . adeh ni la part yg paling bosan . laptop ada , broadband ada , tapi syg nya line lembab lak . baru nak heaven2 siket meng online kan diri . cemana la nak wat . itu pon naseb baik la aku terbukak myspace , dan aku ada page uncle aku tadi . so apa lagi , mmg aku tros mintak numbor fon dia . adeh , uncle ku yg di gelar paksu anip berumur bawah 3 tahun dari aku . huhu lepas jea dapat no fon dia , tu yg g pekena char kuew tiow penang tuh . perghh makan lagi . terbooeekk lah . seperti yg diharapkan . kuewtiow nye banyak dan udang nye besar2 lagi siap bersepah2 dlm pinggan . ahahaha .

aku rindu kan damansara . jauh mana pon aku merantau . paling aku tringat adalah damansara . mana boleh aku tinggalkan tempat aku membesar . i wish i will have my own house there . i miss all of my friends there . they are nice friends for me . two of my sahabat lelaki are still there . Amzar Izzuddin dgn Meor Nazry , korang neh meh la datang jemput aku kat penang . culik la aku bawak balik damansara doe . dah mati akal dah aku kat sini . ahaha . ngamuk parents aku baca blog neh kang . tak pasal2 ada jea alasan xnk bagi aku balik damansara . leh la aku g kutip duit kat orang yang sewa rumah kat damansara tu . ahaha . adeh , rindu nye damansara .

ape pon , aku perlu hadapi ni sorang2 . insyaAllah panjang umur murah rezki , aku akan stay damansara . emh dah la hidop sorang2 cemni .

sometimes its hard to live without a part of my body . u don't get it all what i've been told u before . adeh ni crite sal penang ke sal dia neh . ok2 esok wat blog entry baru . huhui .


Sincerely by,

~aap~

2 comments:

Miss BluRr said...

Salam..
ahahha..

lorhh..tacian2..
ileks ar bro..nnt dah abes study x ngadap tu semua..
ko g lah kije kat damansara tu..
ko balik pun bukan selalu kan..
sekali sekala...

mayb ko x de teman nk ngumpat...ahhaha...
sabo ye...
x lama dah..pastu ko idup lah berdikari sendiri..
time tu jgn lak dok merungut...
hahaha..

beb kat luor ghamai cikaro lain..ahaks..
pape pun sabo menghadapi semua dugaan ye..x berat mane pun dugaan ko..tabah lah menghadapi juga..huhu...

Far AcRoss HavOc said...

nk jugak char kuey tiaw penang...
tolong post kn kt rumah ye..
=)