BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 24, 2010

one of my critical thinking . sigh

kenapa ?
why ?
なぜですか?
왜?

kenapa diperlaku kan sebegini ? kenapa dipergunakan sebegini ?
kenapa sukar untuk mengelak ? kenapa ? kenapa ?

yang pasti sukar untuk dijawab . kenapa kau tak pernah faham ? kenapa kau sanggup perlakukan sebegitu ? kenapa kau tak malu untuk masih meminta ? kenapa kau menyakiti ku sebegini ? adakah aku terlalu bodoh untuk kau ? adakah aku terlalu zalim untuk kau ? kenapa kau xpernah fikir apa yang aku lakukan untuk kau ? kenapa kau terlalu ego dengan keseronokan ? sekarang , kau dah puas dengan keseronokan yang engkau kecapi dengan kawan2 kau ? kau dah ramai sangat kawan untuk kau berseronok ? kau dah jumpa kawan2 yang akan memnyeronokkan lagi hidup kau ?
bagus , tahniah aku ucap kan .

tapi kenapa kau menyakiti aku sedemikian ? sikit pun kau tidak rasa bersalah . kenapa ? aku kebingungan dengan perangai seperti kau . kau kata kau nak membahagiakan keluarga kau , tapi kenapa kau tinggalkan mereka ?

entah la , aku tak tau apa dalam pemikiran engkau sekarang .
kenapa kau masih memberi harapan sedangkan kau menghina aku ?
kenapa kau bercerita tentang keburukan aku kpd kawan2 kau ?
kenapa semuanya adalah kesalahan aku ?
kenapa kau tak suka aku buat bila kau yang ajar membuat ?
kau ni macam2 la . aku tak larat dan aku benci kau .
tapi kenapa kau yang hadir dalam setiap mimpi2ku ?
tapi kenapa kau yang prihatin terhadapku ?

akhirnya , aku faham . kau mempergunakan aku semata-mata
untuk kepentingan kau . kau memang macam itu . ternyata aku silap tentang kau .
tidak kusangka kau sedegil itu . membuang masa aku menunjukkan
bagaimana untuk semuanya terhadap kau . tapi kau tetap dengan pendirian kau .
maaf aku teringin untuk memberi tahu kepada mu . kau sudah tidak akan dengar . selepas aku mnyelesaikan sesuatu . pastu kau tak kan mencari aku lagi .

ape da aku merepek nie .
andai kata orang yang aku maksudkan ini
akan hadir dalam hidupku .
jauh kan la dari hidup ku .
agar apa yang aku ter pikir kan ini , tidak menghantui hidupku .
aku memohon petunjuk mu yang Esa .
bantu lah aku menghadapi dunia mu ini .
jika tidak , batal kan lah perjanjian yang aku pernah buat dulu .
hantar kan lah izrail kepada ku .


2 comments:

♥ Nasiha Sakinah ♥ said...

erkk..adik aap kenapekah?hehehe..
wujud kah org ini dalam idop adik aap?
heee
lau ye.. tabahkan aty k.
sifat n sikap org mane leh kite jangkakan. :)
even baek dpn.. mcm2 leh jadik kat blakang lak :)
ap2 pun..thinking positive k?
jgn benci2.. taw?
xbaek :)
sntiasa suke n sayang even org wat jahat kat kite.. ad hikmah sumenyer. :)
satu masa t..pasti ad ksedaran gak uh :)

ain shakilla said...

huhu..
salam bro..
pe nie beb??

ko dok pk lg wat pes kes??
buang jauh2 beb..

wakk lu anto izrail pada ko..
suke2 je ek??
nie nk marah nie..

insyaallah beb..
nie ko dah cuti sebulan..
mase nie lah ko nk ambik mase jgn pk tu semua..

Allah dah bg petunjuk pun kat ko..
ko je x nmpak2..
n ko sendiri dah tau..

pape pun..buang yg keruh ambik yg jernih..

lupe kan die..cr yg lain..wkakakakakakka.. peace!!!!